Promocja polskich produktów lokalnych

150x110

Obecność produktów lokalnych w magazynach kulinarnych, mediach internetowych i menu restauracji, w dobie globalizacji rynków produktów spożywczych na świecie, stale zyskuje na znaczeniu.

Produkty tradycyjne i regionalne funkcjonują w krajach Unii Europejskiej jako specjalna i gwarantowana jakość i stanowią swoisty wyróżnik działań promocyjnych poszczególnych regionów czy nawet krajów.

Polska posiada ogromne możliwości wytwarzania takich produktów ze względu na tradycyjne rolnictwo, rodzinne gospodarstwa rolne, dużą ilość siły roboczej na obszarach wiejskich, czyste środowisko naturalne i ogromne bogate, zróżnicowane dziedzictwo kulturowe.

Pomimo świadomości roli jaką odgrywają produkty lokalne na Unijnych rynkach , w Polsce wciąż niewiele wiemy jak wykorzystywać i „sprzedawać” ich zalety na unijnych rynkach. Ciekawą propozycją wypełniającą tę lukę będzie sobotnie seminarium organizowane przez Fundację Klubu Szefów Kuchni w ramach październikowych targów Natura Food 2011.

W trakcie tego wydarzenia zaprezentowane zostaną możliwości komunikacji z potencjalnymi nabywcami produktów lokalnych w Polsce i za granicą. Zaproszeni goście – znawcy kulinariów, eksperci działań PR, przedstawiciele ogólnopolskich mediów i szefowie kuchni – przyjrzą się możliwościom niesionym przez obecność produktów lokalnych w mediach i sposobom ich wykorzystania w działaniach promocyjnych polskich producentów żywności czy polskich restauratorów. Temat seminarium – produkt lokalny – został uznany za najważniejszą ideę, ogniskującą działania Fundacji Klubu Szefów Kuchni w 2011 roku.